Japp, jag dööööör långsamt under nationella proven. Det är INTE kul att ha två travar med uppsatser och läs- och hörförståelser som rasar över en varje gång man öppnar dörren till sitt arbetsrum...
Hur man som lärare kan stödja nationella prov är för mig en gåta som jag ALDRIG kommer lösa! Det är FÖRLEGAT med nationella prov och att införa dem i fler ämnen och årskurser är ren och skär IDIOTI! Det mäter inte ett skit, det är helt random kunskap och det är fan inte rättvist att jämföra elever i hela landet på random grejer.
Alla lärare är olika och betyg kommer aldrig att vara "rättvisa". Ett MVG är lika olika värt som det finns olika lärare och när det här landets så kallade regering inser det har vi chans att förändra och definitivt förbättra skolan.
Ett förlegat system är vad både nationella prov och betyg är. Dags för en förändring kanske?
2 kommentarer:
Dessutom innehåller det nationella provet i svenska b faktafel. Det står att David Peltzer har skrivit Pojken som kallades Det. Författaren heter faktiskt Dave Pelzer. Jag påpekade detta för min lärare och hon ska maila och klaga lite! =)
Något förslag på något rättvisare? Antar att poängen är att alla iaf får samma randomfrågor..?
/Nyfiken Jens
Skicka en kommentar