lördag, februari 23, 2008

Ett sportlov på Öland

Då var man alltså tillbaka i verkligeheten igen, efter en vecka söder om det stora Alvaret. Fick låna Karins hus på Öland över sportlovet när stugan inte... låt mig säga FUNGERADE, i brist på andra ord. Rätt skönt att ha inomhustoa och rinnande vatten iofs.

Nåja, veckan spenderades i Södra Möckleby på södra Öland. Ett "samhälle" bestående av kanske trettio hus och halleluja, en ICA-affär! Huset såg väl inte så mycket ut för världen utifrån, men var jättemysigt inuti. Sovrum på ovanvåningen, kök och vardagsrum på bottenvåningen. Perfekt storlek tyckte jag i alla fall.

Veckan spenderades i alla fall med korsordslösning för Clas, för min del blev det läsning, recpetsamlande, ny halsduk (nåja, kom väl en tredjedel ungefär) och lite annat pysslande. Tillsammans gick vi på promenader, lagade god mat, drack öl och vin, myste i soffan och spelade spel. Clas är mycket nöjd över att ha slagit mig i Alfapet x antal gånger... :S Ren TUR säger jag!

Det har i alla fall varit en superskön vecka, jag har inte saknat varken tv eller dator jättemycket, även om jag saknat att prata med folk via MSN... <3 En hel massa nya idéer har poppat upp i min skalle, hoppas de inte försvinner när jobbet börjar igen på måndag... ;)

Har också insett en hel del grejer om saker och ting i min omgivning, tänk att man kan ha så sned uppfattning ibland? Sanslöst...

Just det! Det finns bilder från Öland på min bilddagbok! ellastina.bilddagboken.se

Nåja, på måndag börjar det igen! Ska bli gött att få Älvorna tillbaka, jag har saknat dem. Blir tomt utan Bianca dock, mina allra goaste! Får väl vara nöjd med att några små kottar finns på skolan... :D

Ikväll blir det schlager (om jag kan roa Clas med nåt annat...) och nedräkning till LINKÖPING på fredag! FY SATAN vad jag längtar!!

Dessutom är det bara tre veckor till påsklovet! Hurraaa!!

Inga kommentarer: