söndag, maj 11, 2008

Så går en sommarhelg i maj i från mitt liv och kommer aldrig åter...

Japp, det har varit helg igen och jag kan alltså se ljuset i tunneln... Ettornas NP är till 98% avklarade, men tvåornas dallrar i solljuset som ångorna från ett nymosat roadkill.

Anyways, helgen inleddes å det perfektaste med p-fest i Mölle, i solsken och rökdoft med öl. Det vankades lammkött och heta korvar, mycket mumsigt! Sen hörde vi klockgrodornas kall och vandrade ut i hagen bland för mycket sten (för mina sandaler) och koskit. Där startades spontana Pettsonsagor och dracks rökig whiskey. Det fanns även de som sökte klockgrodorna i havet, en aning för närsynt. ;) Vi vandrade så småningom tillbaka till Casa Carp och fick efter Batman i dubbel upplaga njuta av efterrätt som var divine, minst sagt. Sen var det tända ljus, mys och dans som ledde oss in i dimman. TACK Jonas för en FANTASTISK kväll!

Lördagen började med en UNDERBAR lillebror som hämtade sin spillra till storasyster. Thank you baby! <3 Resten av lördagen spenderades, trots det fina vädret, i soffan med Pirates of the Carribeanmaraton...

Söndagsmorgonen skulle icke även den slösas bort, så monstermaskinen hämtades från garaget och puttrade iväg till Strövelstorp, där mamma bjöd på lunch. Siri och jag spelade lite fotboll och hoppade hage. Sen tog min knutte med mig på en liten tur i vårt hörn av Skåne. Så underbart att bara åka runt i solen och känna doften från rapsfälten (fast jag tycker de blommar tidigt i år!) och kohagarna.

Nu vankas det förhoppningsvis mjukglass, om jag får med mig sambon ut igen. ;)

Inga kommentarer: