fredag, december 12, 2008

Luciatåg och halvvägs till jul

Ja, imorse slog det mig när jag tog min tolfte bit i min chokladkalender (tack mamma!). Vi är halvvägs till julafton! Jag längtar verkligen till jullovet och julafton, men jag hoppas att det kan bli lugnt och skönt i år och inte så stressigt som det brukar vara. Man åker fram och tillbaka, hit och dit, hela tiden. Tänk så skönt det skulle vara om man inte fick dåligt samvete för att man inte hinner med? Tänk om jul faktiskt skulle bli en tid för att ta det lugnt?

Nåja, mysigt är det i vilket fall som helst, jag är duktigt sugen på julskinka! :)

Idag klarade jag äntligen av Luciatåget på skolan också, det är galet så skönt det är att det är över. Fantastiskt duktiga tjejer! :)

Annars funderar jag på att flytta lite bok- och dvdhyllor när jag kommer hem... om jag orkar. Skulle vara skönt att få ordning helt i vardagsrummet, fixa gardiner och så till jul.

Just nu är jag i och för sig ganska nöjd med att bara ligga i vår tolvmannasoffa, titta på vår nya tv och lyssna på brasan som sprakar... :)

Inga kommentarer: