tisdag, mars 03, 2009

En lista (för jag har sååå tråkigt...)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

Inget, för det är en bild... Men på sidan 19, rad 4 står det: "med volanger både kring ok och nederkant". Ur Babygarderoben, Ica Handarbetsböckerna.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Soffkudden

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Unga mödrar på Femman

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

18.30 (den är 18.56)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

TV:n och bilarna som kör utanför

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

När jag kom hem från jobbet, hämtade posten

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

TV, fast jag minns inte vad det var.

8. Vad har du på dig?

Lång polotröja och Hello Kitty-mysbyxor.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Jag drömmer jämt, men för tillfället är de skitläskiga... :S

10. När skrattade du senast?

På jobbet idag, tillsammans med Caisa tror jag.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Tapeter och sten

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Eh... jag jobbar som gymnasielärare, jag ser inget annat än konstigheter! ;)

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Ser inte det som en utmaning direkt, mer ett tidsfördriv...

14. Vilken var den senaste film du såg?

Pippi Långstrump på de sju haven. Imorgon ska jag se Män som hatar kvinnor.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Lösa lånen, en bil till Clas och lösa familjens lån

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Varför då? :P

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Den orättvisa fördelningen i världen...

18. Tycker du om att dansa?

Ja, jag älskar det, men gör det för sällan

19. George Bush?

Finally gone!

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Elias, Harry eller Samuel
Elvira, Lovisa eller Alice

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Ja, om jag fick med mig Clas bara, hahaha!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Vilket liv du har levt! :)

Inga kommentarer: