måndag, oktober 09, 2006

En ny vecka

Vad kasst att jag inte har skrivit på en hel vecka! Dåligt... Ytterligare ett bevis på att tiden inte räcker till. Jaja, dagens i-landsproblem, men i alla fall.

Har fortfarande massor med rättning att göra. Är man en dålig lärare om man inte rättar på helgerna? Jag känner att jag har varken lust eller ork att ta upp datorn på lördagen eller söndagen, jag vill vara ledig jag med! Kanske har man valt fel yrke då, hahaha! Får väl försöka ta ett ryck i dagarna nu så man blir färdig. Aldrig att jag ska ge tre klasser samma uppgift samtidigt igen... *suck*

Helgen var annars ganska lugn, vi var i Clas lägenhet på lördagen och röjde. Clas gjorde vid balkongen, vilken skillnad det blev! :) Och jag tömde köket och torkade ur alla skåp och så. Ska bli riktigt kul att renovera hans lägenhet och bli sambos "på riktigt". På kvällen ringde Clas kompis Thomas och bjöd oss på öl, det var trevligt. Lite sådär att se sina elever på krogen bara... :S Speciellt när de egentligen är för unga för att komma in. Sen på söndagen var vi på IKEA och sen slappade vi på kvällen. Inte sådär jättespännande... :)

Ska försöka åka ner till mamma i veckan, man har lite dåligt samvete för att man inte är där så mycket. Man vill liksom "underhålla" henne nu när honär sjukskriven, men samtidigt vet man att hon är jättetrött... Får höra med Clas om han vill köra ner imorgon.

Ska till mina älskade VSDU:are i helgen, sjuuuuukt roligt! :D

Jaja, dags att jobba lite... :S

1 kommentar:

Anonym sa...

"Sambo" oooo vuxenvarning! Grattis gumman! gla för din skull