onsdag, oktober 11, 2006

En olycka kommer aldrig ensam

Jaha, när man just börjar komma i fas igen efter mammas bypass åker pojkvännen till akuten mitt i natten... Vaknade av att Clas låg och snurrade i sängen, gnydde och hade ont. Han hade riktigt ont i axeln, till slut sa han att han inte stod ut och åkte till akuten. Fick besked att det antagligen var inflammerade slemsäckar och rekommenderades att äta värktabletter, och att komma tillbaka om det blev värre. Hem igen, sov en stund och fick åka in igen. Då säger de på AKUTEN att läkaren har gått och lagt sig (JA, ni läste rätt! Gått och lagt sig!!!) och säger till Clas att han ska komma tillbaka halv åtta. Sanslöst! Tillbaka till akuten på morgonen, utan att han sovit en blund. Nu får han ett helt annat besked, får några piller och tack och hej! :S

Jag oroar mig naturligtvis hela natten och tänker att det ska bli rätt skönt att komma till jobbet så att tiden går. Då får man ta tag i kränkande behandling på sin lektion... *pust*

Det är väl konstigt att vissa perioder i livet är fyllda med jobbiga händelser? Sen är det sant att man klarar av ganska mycket mer än vad man tror, man knäcks inte så lätt. Men lite grann (läs: mycket) kan jag känna att nu får det snart vara nog. Och det är inte så att jag går runt och mår dåligt, tvärtom! Jag känner att mitt liv är på rätt köl (more or less) för första gången på länge. Däremot är det så att det som är stökigt tar den energi som jag verkligen behöver till annat. Ska bli skönt med novemberlov!!

På tal om det ska jag och Clas åka till Varbergs kurort på mini-spa måndag-tisdag på lovet. Inte det billigaste, men fy f*n vad skönt det ska bli! Vi börjar med lunch, sen får Clas massage och jag manikyr, middag och bubbelpool sen. Dag två är de frukost och sen en Duo-behandling och bubbelpool och lunch som avslutning. Såååå nice! Har tänkt överraska Clas med en fin ostlåda från delikatesshuset här, vi är ju ostälskare båda två. Ska bli skönt att komma bort en liten sväng och bara slappa...

Fick min tågbiljett till Linköping idag, jag håller på att döööö som jag vill åka! Vi har studiedag på jobbet på fredag också, ska till Malmö för att prata om GY07, som den nya regeringen idag har stoppat. Hahaha! :D Stackars de som jobbat med den i x antal år... *fniss*

Tror jag ska pallra mig ut och hjälpa älsklingen med maten. Pöss på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

:-S Hoppas pussgurkan mår bätre nu. Fan Elin du är den enda i VSDU som får sex på regelbunden basis! Är du avundsvärd eller vad? Det bara slog mig sådär... HÖHÖ! PUSS