onsdag, november 01, 2006

De senaste fem dagarna, typ...

Ja, dagen kom äntligen då jag fick säga ajöken till mina elever och kollegor och se fram emot en massa ledighet! Fast jag trodde att fredagen aldrig skulle dyka upp, så gjorde den det, hahaha! Så nu ska jag redogöra för de senaste fem dagarna:

Fredag: Finns inte så mycket att säga om den tror jag, eftersom jag då jag kom hemfrån jobbet halv fyra somnade och sov till halv elva på kvällen. :S Snacka om att man behövde lov! Då kom Clas hem och skrattade lite åt mitt allmänt förvirrade tillstånd. :)

Lördag: Höganäs marknad! Årets höjdpunkt i hålan man kommer ifrån. Vi åt frukost hos lillebror och sen vandrade vi runt och frös och glodde på diverse konstiga saker i stånden... Gjorde en bra deal på en Johnny Cash-samling. Kostade 129:-, Clas betalade med två hundralappar och fick växel tillbaka på 500:-, hahaha! Mitt samvete protesterade en stund, men men... :) Vi blev bjudna på öl av Andy, den sötnosen, och sen åt vi Jour Pizza-mat och drack en massa öl och Jäger och annat smaskens. Allsång till Danne Stråhed, Fredrik och jag och Hasse Kvinnaböske Andersson, naturligtvis! Andy dök upp och var fullare än alla vi andra tillsammans, men lyckades ändå fixa fylletaxi till Trappa Upp där vi regerade dansgolvet, medan Clas tittade på. :D Lite mysigt att vara tillbaka där jag och Clas träffades för ett halvår sen, hihi. Sen fraktade vi hem varandra i ÖSREGN och däckade i Joels lägenhet.

Söndag: Frida väcker oss med utropet: IDAG SKA VI FLYTTA!! Sen inser hon att vi kan sova en timme till, eftersom klockorna inte är omställda... Bakis är vi allihop, så bilfärden till Ängelholm var inte direkt trevlig. Sen packar vi ner hela Fridas lägenhet i Statoilbilen och resten av familjen beger sig till Landskrona. Jag och Clas gick hem och däckade, tittade på Lost och sånt.

Måndag: Jag och Clas firar ett halvår som sagt och beger oss till Varbergs kurort för en minisemester. Börjar med lunchbuffé, sjuuukt gott, sen blev det en promenad bort till fästningen i blåst och regn. Sen var det dags för min manikyr och Clas massage. Insåg hur uppe i varv och stressad jag varit när det svartnade för ögonen under manikyren och jag trodde jag skulle kräkas... Konstigt som fan! Men allt gick bra och vi gick och åt kvällsbuffé, ÄNNU godare! Badade i havsvattenpool, bubbelpool och turkisk hammam. Sen käkade vi lite goda ostar och kex och sen mös vi lite... :)

Tisdag: Frukostbuffé, mums filibabba! Duobehandling på förmiddagen med massage och bad, sen utcheckning och lunch, lika god som dagen innan. Hemfärd och dataspel och Lost.

Ja, så har det sett ut! Idag har jag varit på körskolan, ska börja skriva lite teori imorgon har jag tänkt. Ska ta ett ryck i lägenheten ikväll också, skitigt är en underdrift just nu... :S

Nu är bakpotatisen klar så... Lev väl!

Inga kommentarer: