lördag, januari 06, 2007

Vad fan är det med folk?

Scenario:

Lördag kväll, 20:15. Jag har suttit hemma hela dagen och bestämmer mig för att gå ut och köpa lite glass. Tar på mig ytterkläder och min mp3 och ger mig iväg. På vägen till affären ligger tre krogar, jag väljer att gå på andra sidan gatan eftersom jag vet att det brukar vara rätt stökigt på en av dem. Kommer fram, köper min daimglass och börjar gå igen. Tänker i min enfald att det inte var så mycket folk utanför krogen och går därför på den sidan av vägen. Blippar lite på min mp3 för att hitta rätt låt när jag går förbi ingången till krogen. Där står fyra fullvuxna karlar, lätt över fyrtio, och eftersom jag blippar så hör jag vad de säger. Först säger de nåt om att "här kommer ju en pingla" och så vidare. Jaja, liksom. Sen, just när jag passerar dem säger en: "Hon har ju lurarna på sig, så hon hör inte vad vi säger. JÄVLA HORA!!!"

Är det sant liksom? Vad fan är det för fel på folk? Och folk klagar på att ungdomarna nuförtiden inte kan uppföra sig och att de har dåligt ordförråd och det enda med de andra! Det är pinsamt och framförallt patetiskt att vuxna människor, fulla eller ej, tror att man kan säga vad fan som helst till folk! Nej, jag hade ingen som helst lust att stanna och prata med dem eller ens kommentera det de sa, men gör det mig till en jävla hora? Skaffa er en ordlista för fan och slå upp vad hora betyder innan ni kallar någon för det! *suck*

Inga kommentarer: