torsdag, september 27, 2007

Ett bidrag till mitt liv?

Finns det några vänliga själar som vill bidra till att ge mig ett liv? Jag vill kunna unna mig utlandsresor, god mat och avslappning, men hur fan ska man kunna göra det när man återigen är pank efter att ha betalt sina räkningar? Jag kommer aldrig att kunna bilda familj eller köpa hus, jag klarar mig knappt själv! *sucka* Det sjukaste är att jag verkligen har försökt sålla bort de "onödiga" räkningarna... Får väl se över det en gång till. :S

Är det någon mer därute som blir mer eller mindre förföljd av telefonförsäljare? Just nu är det värre än det nångonsin varit förut! Igår ringde nån liten 18-år-och-det-här-är-mitt-första-jobb-med-provision-kille till mig. Ungefär så här gick samtalet:

- Hej, det är Elin.
- Heeeeeeeeeeeeej, det är Jonatan! (klökkäck röst) Är det fröken Elin Jönsson jag har nööööööjet att taaaaaaaaaaaaala med?
- Eh, ja...
- Hurra hurra! Jag är så jävla superöverlycklig över att ringa dig och berätta att du kan få Daaaaaaaaaaaamernas Vääääääääääääääääääärld i EN HEL MÅÅÅÅÅÅNAD för endast 69 kronor! ÄR inte det så jääääävla braaaaaaaaa?
- (kväver hysteriskt skratt och lägger på)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå med i Nix så slipper du telefonförsäljare ;)