måndag, januari 14, 2008

Saker jag inte gör eller är

Just idag är jag ganska irriterad. Det finns en massa flugor som drunknat och ligger och flyter i mitt livs rödvinsglas och nu tänker jag fiska upp dem genom att skriva av mig en aning. Dagens ämne blir saker jag inte gör eller är. Varsågoda.

Jag är inte perfekt, men jag har åtminstone modet och ryggraden att stå för det jag gjort.
Jag är inte bitter, men jag låter inte folk behandla mig som skit utan att de får reda på det, och vad andra tycker om det skiter jag faktiskt i.
Jag är inte anonym.
Jag låtsas inte att jag är nåt som jag inte är eller aldrig kommer att bli.
Jag trampar inte på folk eller kränker folk utan anledning.
Jag tar inte på mig en fasad, jag står stolt och rakryggad för mitt liv, på både gott och ont.
Jag låtsas inte som ingenting, utan jag gillar läget och tutar och kör.
Jag hävdar inte att jag har rätt om jag inte till hundra procent vet att jag har det.
Jag pissar inte på folk.
Jag har inte alltid tagit den rätta vägen, men jag har inte heller mörkat det.

Ni flugor som tvunget ska ner i mitt rödvin, passa er så att ni inte får en kallsup... Håll er till nåt annat i så fall.

1 kommentar:

Oskar sa...

UPDAAAAAAAAAAATE!